26 August 2010

Ramadhan 2010


Alhamdulillah tahun ni aku dapat menjalani ibadah puase dgn baik sekali tak seperti tahun2 sebelumnye agak kurang baik akibat gastrik melampau. Hari ni sudah hari k-16 umat islam berpuasa tapi aku baru dapat puasa 11 hari je... uhuk..uhuk..uhuk biasala masalah org2 pompuan sedunia.
Masuk minggu ke-2 puasa, kedatangan solat terawih kurang baik. Selang seli. Mana taknyer pas buka je mata ala2 kuyu2 je.....apa lagi ZZZZzzzzzzzz la. So maka nye tarawih dalam tidur. okla gak dari org lain yg tak g langsung tarawih. Bulan puasa byk dugaan tapi yg paling terduga ialah waktu tidurku. Sabarla ye.. Bangun seawal 4.45am setiap pagi. Pastu siap2 nak pergi keja.....Fuhhh mmg terduga betul.
Tahun nie aku kurang ke bazar ramadhan kerna utk elak pembaziran terlampau. Tak nak jadi seperti thn2 sblmnye membazir sgt2. G bazar semua nk beli last2 semua tersidai kt meja. Yang paling bertuah ayam2 kt belakang umah aku, itupun depa dah tak larat nk telan abis. sb tu tahun ni azam aku di bulan yg mulia nie elak pembaziran. Beli apa yang aku nak makan je. Baru ikut sunnah.
bulan puasa ni nak berblog pn jadi malas. Mengantuk amat. dari dok mengadap laptop baik wat tahi mata. Syok sikit. lagi mak aku kata, baik cari pahala byk2.....laptop dok tepi dulu..esk2 boleh on lagi

No comments:

Post a Comment