22 January 2010

Melaka

Ahad_17th : hari untuk bermanja-manja dengan hubby aku. Tiba2 hubby ajak aku pegi jalan, so aku on jela. Destinasi yg kitaorang tuju kali ini adalah melaka bandaraya bersejarah. macam biasa sebelum keluar berjalan aku akan pastikan kerja2 rumah beres dulu. Aku bangun seawal 6.00am. Selepas solat aku terus membasuh, menggosok, buat sarapan, lipat baju dan kawasan2 yg sama waktu dgnnyer. Selepas siap kerja, aku pun bersiap untuk keluar berjalan.

Pukul 10.30am kitaorang bertolak ke melaka. Hubby ambik nasa tak sampai 2 jam utk sampai ke melaka. Sampai je melaka tempat yang kami tuju ialah tempat makan. sebab masing- masing dah lapar tahap gila gaban. Foodcourt pilihan kami utk lunch sbb kat situ macam-macam ada walaupun bukan sesedap mana. At least ok la.

selepas makan aku n hubby g jalan2 sekitar bandar hilir. Hubby aku mmg minat dengan sejarah tau. Salah satu subjek dia lulus dengan cemerlang. Lenguh lutut aku naik tangga A Famosa tu. Cuaca dahla panas terik tapi sesekali luang masa berdua so takla terasa kn...kn...kn...


hilangkan semput


My hubby

Gambar- gambar sekitar A Famosa










Selepas penat berjalan, masa aku utk bershopping kt dataran pahlawan. ada sale lagi kaw....Bestnyer ???????. macam biasala bila aku n hubby outstation luar dari batu pahat, hubby akan peruntukkan budget utk wife dia shopping. Dari ujung rambut ke ujung kaki aku borong. hubby aku belikan kasut x 2, beg tangan x 2, seluar dan baju dan macam-macam la. Lepas lenguh tengkuk aku tengok barang, kitaorg minum kt mc donald utk hilangkan penat bershopping td. Aku order McFlurryOreos. Yummmi...Yummmi Sedap..

Abis minum, kitaorg simpan barang dalam kereta dan sambung balik terjah. Kali ini aku n hubby masuk melaka museum perzim. caj yang dikenakan Rm2 Per org. Oklah... macam- macam info mengenai sejarah melaka.


macam2 gasing ada tau


pameran wau


Galeri 3D

Boring tunggu hubby aku tengok barang2 sejarah dlm muzium tu. Aku keluar bersiar- siar naik beca. lagi bagusssss


tengah memilih nak naik beca yang mana


Akhirnye aku pilih beca yang ni sbb dia buka lagu2 jiwang karat.

Fuhhhhh akhir sekali aku n hubby naik kapal besar siut( korang tau punye ) Caj yg dikenakan RM3 setiap sorang. Siap kasi plastik tu....hahaha isi kasutla.



ini la kapal tu...





masing-masing begitu suka bergambar dgn "abg angkat" hang tuah





Oklah dah cukup aku n hubby kepenatan..Kitaorang pn dah nak balik ni.Kita jumpa lg kt tempat lain pulak tau.

No comments:

Post a Comment