17 July 2010

PeLaNgi


dulu masa kecik2 bila lepas hujan je mesti kuar rumah tengok pelangi. Rasa Jakun sgtla tengok pelangi tapi bila dh tua2 kita terlepas pandang tentang kewujudan pelangi plak. Nak Dijadikan citer masa nak on the way g keja nampak pelangi...terus hati aku berkata cantiknye pelangi ni.Dah lama sangat aku tak nengok pelangi.Masa kecik2 mak n ayah temankan aku tengok pelangi

Dulu mak aku kata, pelangi tu ada sbb 7 org puteri kayangan nak turun mandi. Makanye pelangi tu cantik. Alah ni semua citer donggengan kot. Lagi masa aku kecik kwn2 aku pesan kita tak boleh tunjuk pelangi tu dgn jari telunjuk tapi aku dah lupa apa sbb nye......Ada plak kwn aku sorang ni kata kita belajar kenal warna pn melalui pelangi yela tu kot.....betol gak.Masa darjah satu aku gemor benar lukis pelangi

1 comment:

  1. tumpang tanya,

    saya ialah guru sk pendidikan khas batu pahat, ingin minta bantuan anda. Bolehkah beri saya no.telefon ke Kolam Air Panas Sg. Resik? Adakah ia dibuka pada hari Ahad? Saya ingin pergi beristirahat. Sila hantar kepada alamat emel saya: kevinmyst@yahoo.com. terima kasih banyak2.

    ReplyDelete