23 March 2010

Cara Aku Jaga Muka


Sejak dua menjak jerawat aku semakin berkurangan ni, aku bkn main rajin nk jaga muka. Dulu nk jaga pn malas. Tak bermakna langsung kalo jerawat bersepah2 kt muka. Bila dh setahun lbh ni aku teruja utk buat yg terbaik...

Langkah pertama
Mencuci
Ac Soap/rz cosmetic
Medicated Soap /Sri Cahya
-dua2 sabun ni aku guna,mmg sesuai sgt utk kulit jerawat-
Cleansing Milk
-guna 2 @ 3 kali seminggu sblm sabun,ia boleh melembutkan kulit-

Langkah Ke-2
Penyegar
Multi Toner/ Sri cahya
st toner/rz cosmetic
-sesuai utk semua jenis kulit-

Langkah ke-3
Cream /sunblock
herbal cream/rz cosmetic
2 ways foundation
-2 benda ni kena pakai waktu siang-

Seterusnye malam
Comedone gel/sri cahya
-boleh menghilangkn jerawat yg parah.boleh mengurangkan merah n bengkak-
Renewal Cream / rz cosmetic
- boleh hilang sel kulit mati kt muka. guna 1 minggu sekali-

2 Produk ni aku guna sb ia mmg sesuai dgn kulit aku. So aku pilih produk yg boleh digabungkan dlm kegunaan yg berbeza


No comments:

Post a Comment