01 March 2010

masihkah kita ingat,saat kita dilamar?

Jeng....Jeng..jeng... wow maut tak soalan ni?
takdela
tiba2 aku mengimbau kembali saat bercinta dolu-dolu.
Bagi kita, seorang perempuan mesti ada simpan angan2kn....untuk dilamar dalam keadaan yg very romantic konon2nyer.( masalahnye dapat ke )
hahahaha( dalam mimpi jela )
Aku pernah terbaca dalam paper, seorang pompuan di lamar dgn 1000 kuntum bunga ros
fuuuuhhhhhhh
bahagianyer kalo aku.....tapi masalah skrg ni bkn aku yg dapat (sabor je la)
Manusia ni boleh menyimpan angan2 je tapi jarang2 dapat mencapai angan2 tu
OOOOpppppsssss
Aku nk habaq kt blog ni, mcm mana hubby aku lamar aku utk jadi wife dia
sunguh tak romantikla
slbm dia ajak aku kahwin, kitaorang langsung tak pernah bincang2 hal kahwin2 ni tau
So nk di jadikan citernyer
1 malam hubby ajak keluar siap dah tapau mcDonald's siut
pas tu hubby ajak lepak kt dataran batu pahat
wow masa tu angin punyela kuat ( ada 70% nk ujan ) tapi masa tu okla
Keadaan masa tu ramai org dok lepak2 kt dataran
SO LAYANnnnnnnn.....
sambil makan kitaorg berbual2 la tau
tiba2
hubby aku kata "ziee kita kahwin jela"
dalam hati aku gila apa mamat ni ( teruskan makan n muka poyo je )
1 minit diam seketika ( malaikat lalu )
hubby aku ulang sekali lg, " jom Kahwin" ( muka serius je )
apalagi aku sound balik, jgn main2 perkara kahwin ni
hubby ckp balik sape main2 ( dua2 berpandangan ) ketawa.......
so aku ckp betul ke? ( suka sgtla tu )
hubby kata ye....muka ni menipu ke?
tak silap masa tu bln ogos 2005 ( tak de nye cincin2, x de maknanye )
hubby kata dia dh tua so dia nk cepat2 uruskan hal kahwin ni
yelah masa tu hubby aku 31 tahun aku plak 22 tahun ( beza 9 thn tau )
lepas hubby anta balik je aku terus tepon mak ( sb masa tu aku dok umah pakcik kt tmn bkt perdana )
Mak n ayah on je sb diaorg ikut apa sahaja pilihan anak
So 2 minggu dari malam tu, aku n hubby bertunang ( 28/08/2005 )
tak de majlis merisik @ meminang. Kesemuanye dijalankan dlm satu majlis sahaja
Dan
dgn persetujuan kedua2 pihak majlis kahwin ditetapkan pd 28/01/2006
maafla ye, sb malas nk scan gambar2 time tunang. ( tak kuasa aku )
maka mcm tu la aku dilamar. Walaupn tak memenuhi citarasa aku at least okla dari langsung tak de apa2 kn....

P/s: marila kita mengimbau saat dilamar oleh buah hati kita......cuba ingat balik dan tanye kat hati romantik ke pasangan kita?

2 comments:

  1. OK la die ckp cam2 zaza ni kawen xckp dh nk kawen terus antar mak ayh die mai merisik.igt lagi masa 2 gabra sampai pg cium tgn adik ipar

    ReplyDelete
  2. baru jer td saye di lamar... persoalannye...ROMANTIK KER??? huhu...lamar dlm kereta tyme otw nak balik rumah dr kua dating...xde roses or ring... buttt, ati suke x terkata... xde bunge or cincin pon xpe la, x romantik pon xpe, janji makne d sbalik lamaran 2 sgt3 membahagiakan...(^.^)

    ReplyDelete