11 March 2010

kawan



Berkawan biar beribu, berkasih biar seorang. Itu ungkapan zaman dolu2. Sekarang ni semakin ramai kawan bermakna makin ramaila musuh kita makanye keluarla istilah "kawan makan kawan". Bagi aku kuantiti kawan tak penting sangat tapi apa yang aku titik beratkan ialah kualiti seorang kawan.
  1. sb kawan hidup kita lagi bahagia
  2. sbb kawan hidup kita boleh merana
  3. sbb kawan kita boleh bergaduh sesama sendiri
  4. sbb kawan macam2 boleh berlaku....
sebab tu kualiti kawan penting supaya persahabatan kekal hingga ke akhir hayat kita. Dimana2 saja kita boleh temui kawan, tapi samaada baik @ buruk kita sendiri kena tau menilainye. Bagi aku, aku suka berkawan dengan semua jenis manusia. Taki kira tua @ muda, Ada pangkat @ tidak, miskin @ kaya, tak kira apa kaum mereka tapi yg penting kita kena saling hormat menghormati sesama sendiri supaya tidak berlaku perkara2 yg negetif.
tapi tak semua orang boleh jadi kawan aku. Aku tak nak disebabkan salah pilih kawan aku di pandang negetif oleh orang lain. Oh tidak aku mmg berhati2 dalam mencari kawan. Serius aku cakap aku ramai kawan lelaki dari kawan perempuan. Kawan lelaki mmg sempoi je sifat diorang, mana ada nk busybody sgt. Mana lelaki pandai ngata org. Diorang kalo ada yg tak puas hati direct tegur face to face.

Kawan perempuan plak, banyak kes tikam dari belakang. Depan kita pijak semut tak mati, tapi belakang kita dia adalah syaitan. Aku bkn ngomong kosong tau tapi aku mmg ada kisah sendiri akibat perbuatan kwn perempuan aku. Aku malas nk tulis kt sini sb itu adalah sejarah. dan org2 tu pon dh dapat balasan dr perbuatan mereka. Padan muka ko.... Kebanyakkan org2 pompuan ni tak boleh tgk kita lebih dari mereka. tapi kalo kureng pn diaorg dok ngata gak. Ingin aku tegaskan di sini tak semua pon mcm tu, masih ramai lg kwn perempuan yang baik2 kt luar sana

Sebagai kawan kepada kawan kebiasaanyer aku akan sms tanye khabar. Akan ku berikan ucapan bila tiba hari lahirnye @ ucapan2 penting pada hari2 besar cth:hari raya/awal muharam dll. Berkawan tak semestinye kena selalu jumpa @ berhubung. Kadang2 kalo free bolehla open table. Bila dah tua dn masing2 punye tanggungjawab sendiri tu yg makin kurang berjumpa. Nasib baik dunia dh canggih, ada hanset boleh sms, ada PC utk chat sebagai pengukuh persahabatan

kepada kawan2 yang aku kasihi dan hormati, tak kira bangsa dn agama akan ku doakan kalian sihat sejahtera
  • semoga Allah panjangkan usia kamu
  • semoga Allah berikan kebahagian dunia & akhirat
  • Semoga Allah perbanyakkan rezeki ke atas kamu
  • Semoga Allah permudahkan apa yang kamu lakukan...
Amin......

No comments:

Post a Comment